Haber

CİMER’e geçen yıl 7 milyon 650 bin başvuru yapıldı.

Vatandaşların dilekçe ve bilgi alma haklarının kullanımını kolaylaştırmayı ve katılımcı yönetim anlayışını toplumun her kesimine yaymayı amaçlayan CİMER’e başvuru sayısı 2023’te yüzde 23 artarak 7 milyon 650 bine ulaştı.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, millet ile devlet arasındaki iletişim köprüsü olan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) ilgi 2023 yılında da artarak devam etti. Vatandaşların dilekçe ve bilgi alma haklarının kullanılması ve katılımcı yönetim anlayışının toplumun her kesimine yaygınlaştırılması amacıyla yürütülen çalışmalar 2023’te yüzde 23 artarak 7 milyon 650 bine ulaştı. Talep, şikayet, bilgi, görüş ve önerilerin elektronik ortamda iletilmesine aracılık eden CİMER’e yapılan başvuruların yüzde 98’i, “Yönetime Katılın”, “Türkiye Yüzyılın Hayalini Paylaşın” ve teşekkür başvurularını hızlı ve hızlı bir şekilde yönetime iletiyor. Kolay form internet üzerinden yapılırken yüzde 2’si online olarak yapılıyor. Başvurular posta yoluyla ve şahsen yapıldı. İnternet üzerinden yapılan başvuruların yüzde 85’i taşınabilir telefon ve tabletlerle yapılırken, CİMER’e geçen yıl ilk defa yapılan başvuruların da akıllı televizyonlar üzerinden yapılması dikkat çekti. Vatandaşların sadece şikayet ve taleplerini değil, her türlü konudaki düşünce, görüş ve önerilerini ilettiği CİMER’e 2023 yılında 253 bin teşekkür, görüş ve öneri başvurusu yapıldı.

 

“2 milyon vatandaş deprem acil uygulamasına başvurdu”

Yıl boyunca ülke genelinde çeşitli etkinliklerle kutlanan Cumhuriyetin 100. yıl dönümüne ilişkin kamuoyunun görüş ve fikirlerini almak amacıyla hizmete açılan “Türkiye Yüzyılın Hayalini Paylaş” platformuna 39 bin başvuru geldi. . Geçtiğimiz yıl 6 Şubat’ta Kahramanmaraş merkezli meydana gelen depremin ardından aynı gün hizmete giren “CİMER Deprem Acil Durum” uygulamasıyla “CİMER Çağrı Merkezi”ne ilk 3 ayda 2 milyon vatandaş başvuruda bulundu. Vatandaşların acil ihtiyaçlarının en kısa sürede karşılanması amacıyla söz konusu uygulamalar deprem bölgesindeki kamu kurumu yetkilileriyle paylaşılarak çözüm bulunmaya çalışıldı. Depremler CİMER’deki istatistiksel verilere doğrudan yansıdı. Nüfusa oranla en çok başvuru yapılan iller sırasıyla Malatya, Hatay, Adıyaman, Kahramanmaraş, Gaziantep, Yalova, İzmir, Muğla, Ankara ve İstanbul oldu. En az 2 kamu çalışanının okuduğu başvuruların gerçek anlamda analiz edilerek karar vericilere yol gösterilmesi amacıyla 2023 yılında toplam 238 bülten, rapor ve yayın hazırlandı. Görme, işitme ve konuşma engellilere yönelik 2022 yılında hayata geçirilen “Engelsiz CİMER” uygulaması kapsamında CİMER’e 2 bin 840 kişi başvuruda bulundu. CİMER’e 2023 yılında başvuran vatandaşların yüzde 47,3’ü üniversite mezunu, yüzde 32,4’ü ise lise mezunu oldu. CİMER’e yapılan başvuruların doğruluğunun ve vatandaşların güvenliğinin artırılması amacıyla başvuru aşamasında “çift faktörlü doğrulama” zorunlu hale getirildi.

 

“Yayın faaliyetleri”

Öte yandan geçtiğimiz yıl CİMER’in tarihçesi ve işleyişine dair tüm detayların yazıldığı “Kamu Yönetiminde Bir Dönüşümün Hikayesi: CİMER”, alınan aksiyonların ardından CİMER’e gönderilen teşekkür başvurularının yer aldığı derlendi. Devlet tarafından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a iletilen samimi ve duygusal mesajlar derlendi. Kalp Köprüsü CİMER”, “Gençlerin Hayali Görevimiz: Devlet Teşvikleri Tanıtım Günleri”nde vatandaşların talep ve şikâyetleri doğrultusunda İletişim Başkanlığı koordinasyonunda ilgili kamu kurumlarıyla birlikte çözüme kavuşturulan örnek çalışmaların yer aldığı etkinlik , “CİMER’le Tahliyeden Kurtulanlar” ve “Devlet Teşvikleri Tanıtma Günleri” tanıtıldı.” ve vatandaşların “istikrar” taleplerini 2023 seçim gündemi ekseninde derleyen “Büyük Türkiye Zaferi” ve bu anlayışı öne çıkaran uygulamalar Verilen yüzlerce hizmet karşılığında “vefa”nın takdiri ve “Açıklamalı CİMER Yönetmeliği” kitapları yayımlandı. Öte yandan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) faaliyetlerinde hizmet sunum kalitesinin ve vatandaş memnuniyetinin artırılması amacıyla kamu kurumlarında görev yapan 1.374 CİMER personeline mevzuat ve sistem eğitimleri verildi.

 

“Daha verimli, etkili ve daha performanslı hale geliyor”

Cumhurbaşkanlığı İrtibat Lideri Fahrettin Altun, değerlendirmesinde, devlet ile millet arasındaki iletişim köprüsü olan CİMER’e büyük önem verdiklerini belirterek, CİMER’in vatandaşların yönetime ortak olmasını sağlayan en etkili araçlardan biri olduğunu belirtti. . Doğru kararlar alabilmek için devlet kurumlarının vatandaşların görüş ve beklentilerini doğru okuyup değerlendirmesi gerektiğini belirten Altun, bu konuda CİMER’in önemli rol oynadığını kaydetti. Bu konuda CİMER’in sadece şikayet merkezi olarak görülmemesi gerektiğini belirten Altun, sistemin vatandaşların yönetime katılımının sağlanmasında da önemli bir görev üstlendiğini, bunun arkasında vatandaşlardan gelen görüş ve önerilerin önemli bir rol oynadığını vurguladı. kamu sektöründe gerçekleştirilen bazı değerli projeler ve iyileştirmeler.

Kamusal iletişim alanında öncü ve tüm dünyada örnek bir uygulama olan CİMER’in çağın imkanlarına ve ruhuna uygun katılımcı demokrasi anlayışını bünyesinde barındıran en önemli araçlardan biri olduğuna dikkat çeken Altun, “CİMER, en güncel teknolojik imkanlarla donatılmış olup, bağlantı çağında vatandaşlarımızın taleplerini karşılamaktadır.” “İsmine yakışan güçlü bir araç olarak yaygınlaşmasına büyük önem veriyoruz. Yapay zeka çalışmalarıyla CİMER’i daha verimli, daha etkili ve daha performanslı hale getiriyoruz.” İfadesini kullandı.

CİMER’in kriz bağlantısı ve kriz yönetimi açısından son derece değerli bir hizmet sunduğunu vurgulayan Altun, geçen yıl yaşanan deprem felaketinin hemen ardından devreye alınan “CİMER Deprem Acil Durum” uygulamasının arama kurtarma çalışmalarına büyük katkı sağladığını ifade etti. ve yardım çabaları. Altun, “Geçen yıl yaşadığımız asırlık felaketin ardından hiç vakit kaybetmeden devreye aldığımız CİMER Deprem Acil Uygulaması, hem arama hem kurtarma konusunda her türlü talebin çok kısa sürede karşılanması konusunda son derece etkili oldu. Operasyonlarda ve depremzedelerimizin yaralarının iyileştirilmesinde bu sistem sayesinde vatandaşlarımızla doğrudan iletişim halinde kalabiliyoruz.” “Elimizde güçlü bir araç var ve bölgeden gelen talepleri kısa sürede karşılamak için yoğun bir şekilde çalıştık.” değerlendirmesini yaptı.

CİMER’in Türkiye Yüzyılını iletişim yüzyılı yapacak güçlü araçlardan biri olduğuna işaret eden Altun, şöyle konuştu: “Ne düzeyde olursa olsun devleti temsil eden yöneticilerin, kamu kurum ve kuruluşlarının talepleri değerlendirmeleri büyük önem taşıyor. vatandaşların beklentilerini hızlı ve doğru bir şekilde yerine getiriyoruz.” Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın halkla ilişkiler faaliyetlerine özel önem vermesi bizim için büyük bir fırsat. Çok şükür Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde devletimiz tüm kaynaklarıyla her zaman vatandaşlarımızın yanındadır. Bu doğrultuda CİMER’i Türk Asrında daha aktif ve verimli kılmayı hedefliyoruz. “Elimizden gelen her türlü çabayı göstereceğiz.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu